Unit
description
|
This unit focuses on people who have helped others out. Learners will watch a video clip in which a neighbor offers help to his new neighbor. They will listen to and take part in a dialogue in which a student asks for help with an assignment, and will read a story about someone helping out a friend. The grammar section deals with a review of the Past Perfect, and Reported Speech - statements and questions.
|
Contents
|
1. Past Perfect Review
2. Reported speech. Statements and Questions
3. Vocabulary: Home repairs
|
1. Past Perfect Review
|
Se utiliza para enfatizar la diferencia temporal entre dos estados, acciones o hechos en el pasado que se mencionan en la misma oración. Por lo general empleamos el pretérito perfecto si queremos enfatizar que un hecho o estado aconteció antes que otro. Se utiliza para enfatizar que un hecho aconteció antes que otro (conectado mediante conjunciones como WHEN y BEFORE) o en el modo indirecto, cuando el "verbo informante" está en pasado y la afirmación o idea "original" estaba en pretérito, presente perfecto o pretérito perfecto. Se utiliza para hablar de acciones o estados continuos que continuan hasta un momento dado del pasado. |
2. Reported speech. Statements and Questions
|
Informar de o describir afirmaciones/ideas o preguntas sin utilizar las palabras exactas del hablante. "What's your name?" |
3. Vocabulary: Home repairs
|
Páginas
- Página principal
- Unit 1: EDUCATION
- Unit 2: AWAY FROM HOME
- Unit 3: CELEBRATIONS
- Unit 4: BAD WEATHER
- Unit 5: ARTS AND ENTERTAINMENT
- Unit 6: AT WORK
- Unit 7: SENDING A PACKAGE
- Unit 8: EMERGENCY
- Unit 1A: BUYING A CAR
- Unit 2A: ACCIDENTS
- Unit 3A: PROBLEMS
- Unit 4A: HELPING OUT
- Unit 5A: DREAMS AND AMBITIONS
- Unit 6A: MONEY MATTERS
- Unit 7A: POLITICS
- Unit 8A: INSTRUCTIONS
Unit 4A: HELPING OUT
Suscribirse a:
Comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario